top of page

Ako som na Východ za šťastím išiel / sedem rokov čakania /

Tak som sa dočkal! Po siedmych rokoch mám optický internet. Ale nemyslite si, že k nemu bola ľahká cesta. Najskôr ma potešili v Orange, keď som tam niečo bol riešiť a opýtali sa ma, či nechcem optickú prípojku. Ostal som prekvapelný, lebo u nás optika nebola. Ale že teda už pripravujú a čoskoro bude. Hneď som všetko objednal. Pre istotu aj s inštaláciou, lebo ktovie, či buem doma. A čakal som a čakal. Asi po štyroch mesiacoch sa dostali kopáči aj na našu ulicu. Aj prišli, že kam to chceme priviesť a keďže sme pripravovali nejaké úpravy okolia, tak sme sa pýtali, čo od nás potrebujú, aby sme urobili. "Nič" - znela odpoveď. Kopáči vykopali, natiahli kábel a ten tam ležal ďalšie tri mesiace. Po lete prišla jeseň a s ňou sa ozval pánko, ktorý mal prepojiť kábel a nainštalovať bránu v dome. Prišiel, pokukal a odišiel. Nepáčilo sa mu, že nemáme plot, lebo to chce schovať v plote. Nepáčilo sa mu, že v dolnej časti domu nemáme internetové pripojenie a on nebude vŕtať po celom dome. Odporučil pripojenie vzduchom, zo stĺpu. Odišiel a po ňom nám ostal dvojmetorvý kábel, ktorý trčal a čakal na pripojenie. Ozval sa nám pánko, ktorý robí pripojenie vzduchom. Prišiel, vysvetlil som, že kade by bolo najjednoduchšie ťahať kábel. No zvolili inú cestu. Že to bude jednoduchšie. Nuž, nie som technik. Tak som ich nechal robiť si svoju robotu. Hodinu vŕtali. Netrafili povalu. V dome ostala diera, ktorá viedla niekam... V streche otrhali značnú časť zateplenia, pri hľadaní, kde sa vynorí vrták. Po tej hodinke došli za mnou, či to teda môžu urobiť tak, ako som navrhoval ja. Prečo nie? Mohlo to byť už pred hodinou. Samozrejme sľúbili, že všetko dajú do poriadku. Nie len tak sami od seba. Keďže som bol doma sám, dával som priebežné info mojej drahej, ktorá to nevydržala a volala im. Nakoniec prišli ďalší deň a všetko opravili. Medzičasom ma naháňal kuriér, ktorý mi mal doručiť rooter. Trvalo dva dni, kým sme sa stretli, ale podarilo sa. Došiel technik, dosť promptne. Iba som zavolal, že mám zariadenia a do pár hodín bol u nás a inštaloval. No nejak sa tá moja optika nechcela rozbehnúť. A tak ma čakalo niekoľko telefonátov s technickou podporou. Chlapci niečo riešili, skúšali, no nepomáhalo. Zrazu mi prišla SMS, že mám aktivovanú službu, tak som vyskúšal pozapínať všetky zariadenia. A na moje prekvapenie, všetko bežalo, ako malo. Až do chvíle, kým mi nezavolali z technickej podpory. "Naši chlapci ešte niečo skúsili, ako ste na tom?" Hovorím: "Doteraz to šlo. Keď ste zavolali, celé to spadlo." Potom sa nejakým zázrakom rozbehol aspoň internet. No v noci to opäť celé spadlo. Tak som povyťahoval káble, nanovo to zapojil, poreštartoval zariadenia a zatiať fungujem. Snáď už nafurt! Alebo do najbližšieho telefonátu z technickej podpory...

Nuž, aké to je jednoduché, keď veci fungujú :)



Tak AHOJ BARDEJOV! MOJA NÁRUČ JE STÁLE OTVORENÁ NOVÝM ZÁŽITKOM. Vyzerá to tak, že ich tu bude viac, ako som si myslel :)


15 views0 comments
bottom of page